lördag 19 september 2015

Stommen till tvättstället blev klar.

Dagens målsättning var att stommen till tvättstället skulle bli klar. Ett rimligt mål.

Inte ofta jag lyckas få sån här flytpassning när jag "finsnickrar". Ett av de bakre benen. Till och med vinkelrätt!



Ångest. Dags att sätta handöverfräsen i de främre benen. Jag orkade inte bry mig om profil på de bakre, de kommer ju inte synas ändå. Provat ut en profil på biten bredvid.



För att det ska bli lite mer vinkelrätt från början brukar jag spänna fast grejer innan jag skruvar fast.
Man kan ju alltid göra om när man skruvar så länge man flyttar mer än några mm. Sån lyx finns inte idag.



Sånt här tycker jag är kul. Emilia och Johan sponsrade med fyra justerbara möbelfötter. Jag behövde åtta, så jag satte deras längst bak och fulade fram fyra hemgjorda i ek.



Skulle blanda puts till imorgon så den får möra till sig lite. Hittade de här sex sötnosarna i armeringssäcken som glömts kvar vid blandaren.
Jag argumenterade för att dom skulle gå lösa. Vad gör sex stycken kräk till i busken?

Annika argumenterade för att dom skulle dö, då de kanske flyttar in i nåt hus istället.
Jag beslutade mig för att testa hennes nerver och gav henne grusskyffeln med citatet
"The one who passes the sentence, should also swing the sword."

När Annika hade mörbultat säcken tittade jag henne djupt i ögonen och sa, "Mördare."
Då blev hon ledsen. Att jag aldrig tänker efter innan jag uttalar mig.



Så här blev resultatet. Vasken ska inte sättas dit än, men jag ville se hur det kommer bli. Jag är nöjd!
Så nöjd att jag skickade en bild till Norberg.
Fick svaret att han skulle använda den som pissoar nästa gång han kom på besök. Hoppas avloppet är inkopplat då, åtminstone.



Askluckan åtkomlig. Det var ju bra. Glömde mäta.



Vy från dasset. Var tvungen att provsitta och känna så inte röven domnar bort för snabbt.



Nämenvafan?! Annika har hånat mig utan ände för att jag köpte två konsoler på Biltema till fothyllan
istället för att göra egna.
Nu får hon vatten på sin kvarn. Skiten gick sönder direkt.



/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar