lördag 12 september 2015

Tvättstället påbörjas

Efter lite funderande och velande valde vi bort träskiva som ytmaterial till tvättstället och tog kalksten istället.

Det finns fortfarande kvar en hel del av mor och fars kantsten, det är ett lättarbetat material, och jag har nån dimmig idé om hur jag ska få till ett kul resultat.

Köpte en 18 mm konstruktionsskiva som grund. Porslinshon blev en IKEA nånting. Den IKEA nånting vi ville ha var slut, den här blir nog bra det med.

Kranen blev över när vi byggde Lilla Huset.



Kunde inte låta bli att ta en skrytbild på Huset igår kväll. Bra släpljus längs fasaden.



Ikväll hade jag återigen lite energi över, så jag började kapa till virke för stommen.



Kommer mest använda kvistig snickerifuru 33*69 som jag hyvlar ner lite grann. Anledningen är att 21 mm ser för klent ut till benen, rent visuellt. Jag vill ha dom typ 30*30. Och det får jag om jag klyver 33*69.

Sen är 30 mm mer förlåtande för lilla amatör-mig när jag skruvar snett och jävligt.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar