fredag 23 oktober 2015

Fredagsmys

Fredag borde motivera på flera sätt än bara att helgen är nära. Det är ju teoretiskt den dagen vi jobbar åt oss själva, och inte för att få ihop pengar för stat, landsting och kommun att slösa bort.

Igår började jag putsa övre delen av nischen. Jobbiga biten. Kom en tredjedel innan middag.



Ikväll jobbar Annika, så jag fredagsmyser i blivande badrummet med podcasts, musik och finputs.
Lyckades med min målsättning, finputsen i badrummet är klar!



Jag mätte ner 18,5 cm från glespanelen för att få det hyfsat rakt. Sen drog jag streck på fönsterkarmen  2,5 cm in och putsade efter i den änden.



Att finputsa tjockare än 1 cm är uppenbarligen att be om problem. Här fuskade jag för att brygga över pelaren som står i hörnet och stack ut lite. Finputsen blev nog t.o.m över 2 cm på det tjockaste.

Går man ner mot 0,5 cm finputs eller mindre verkar det vara helt fail-safe vad gäller sprickor.

Fingergnodde i sprickorna med lite finsputs. Kommer nog inte synas så mycket.



Imorgon börjar nog projekt innertak i badrum.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar