söndag 4 oktober 2015

Helgen är död. Leve helgen.

Jag hade två måste-punkter i helgen. Nummer Ett. Sätta upp undertaket i köket.
Pappa kom och hjälpte mig på lördagsförmiddagen, så det var klart till lunch vid klockan 12.

Skönt. Massa jobb kvar med det förstås, men det ligger i alla fall inte brädhögar på golvet.



Nummer Två. Städa ur badrummet och göra det redo för mattläggaren som kommer på tisdag. Ganska bekymmerslöst att sopa lite och dammsuga väggar och golv ett varv. Bära ut halvfärdiga möblerna också.



Var förbi Roland och fick miljöavdelningens koko-papper påskrivet. Det var en punkt jag inte hade koll på, grusfraktionen i botten på bädden.
"Skriv vad fan du vill, ingen läser det där ändå."
Nu är pappret i postlådan på väg till kommunkontoret. Ännu en punkt avskriven.

Jag kör hårt med checklistor. Låtsas att det är ungefär som uppdrag i ett rollspel och att jag får cash och erfarenhet för varje uppdrag jag slutför. Vilket jag också får om man tänker efter.

Rolands prydliga UPS i panncentralen på gården. Smart med Ctek-laddare.



Jag har hört att man ska fotografera all mat man äter och visa på internet. Ungefär som en bordsbön.



Gillade det här motivet. Jag pissade i busken, men fick avbryta för att plåta Annika där hon står och vräker i sig bakverk.



När vi byggde Lilla Huset gjorde jag ett misstag, glömde täta vindpappen längst ner på ytterväggarna. Har dragit mig för det i åtta månader, men idag fick jag det gjort.

Plötsligt kom Annika och körde upp mobilen i ansiktet på mig där jag låg i kirskålen och plockade ner panel. Annons på kakel fem km bort.

Åkte dit och pratade med deras grisar ett tag. Tydligen är det bra sug efter sommargrisar, vilket dom föder upp vid sidan av. Kom folk ända från Årjäng för att hämta typ tre kultingar. Finns tydligen ingen norrut som säljer så små kvantiteter.

"Folk betalar vad som helst." Trevlig nisch,



Kaklet inburet. Vi skulle ha 10*10. Det här är 20*20, Det blir nog bra det med.



/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar