lördag 31 oktober 2015

Lördag

Det blev puts idag. Både mamma och pappa ville pyssla. Själv kan jag inte göra något jätteavancerat, har klämt tummen. Bära in puts klarar jag av.
Pappa fyller innervägg och mamma putsar yttervägg.



Annika målade skorstenen i badrummet, sen kom hon upp och putsade hon med. Övre hallen där soffan kanske ska stå en vacker dag.



Jag kröp till korset i onsdags och köpte in en avfuktare på Blocket. Det tog alldeles för lång tid för putsen att torka även med en innertemperatur på 19 grader och rejäl ventilation.



/Peter

2 kommentarer:

  1. Går det inte att koppla på avrinningsslang på avfuktaren? Det blir ju ganska många turer att gå och tömma annars...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderar på det. Än så länge har jag inte orkat, då jag ändå springer förbi morgon, middag och kväll.

      /Peter

      Radera