fredag 2 oktober 2015

Radio Bubbla

Började kvällen med att äta glass och försöka se på Fear The Walking Dead. Men jag blir så förbannad, folk är inte sådär dumma i huvudet på riktigt. Hoppas jag.
Tröttnade efter halva första avsnittet.

Fortsatte med att fylla i något nytt koko-formulär från miljökontoret och lyssna på Radio Bubbla istället. Lite annorlunda nyhetsrapportering som gör att jag får anstränga huvudet.

Jag har de senaste åren mer och mer känt att det viktigaste som finns för mig är frihet. Nu vill jag ta reda på vad det innebär ekonomiskt och politiskt. Få lite mer kött på benen. Klä känslor med ord. Whatever.

Dom där gossarna och flickorna hjälper mig med det och får mig att skratta också. Det är ansträngande att försöka förstå hur såna där "libertarianer" tänker, särskilt för mig som ända från barnsben varit ganska socialdemokratisk av mig. Alltid nyttigt att tänka i nya banor.

/Peter

4 kommentarer:

  1. Hallå!
    Så här va, har ett svagt minne om att du i en post tipsade om det bästa linoljekittet, men kan inte hittade de nu när jag behöver det som mest. Minns jag fel? Om ja, kan du tipsa om nån tillverkare vars produkt du gillar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag också ett svagt minne av. Syrran och Krister tyckte också det var bäst.
      Ska leta upp det.

      /Peter

      Radera
    2. Vi köper från byggfabriken, det står dana lim på burken. Och bäst vet vi inte om det är, men absolut bäst av de två fabrikat vi testat. :)
      /Syrran och Christer

      Radera
  2. Hittade inlägget jag letade efter: http://norrvaggen.blogspot.se/2014/10/mellanspel-hemma-eller-kittrevolutionen.html

    SvaraRadera