torsdag 12 november 2015

Blandad kompott

Idag fyllde vi i de sista facken med träflis i sovrumsväggen. Quest completed! (1300 xp gained.)



Min tumme börjar bli bra. Svullnaden gick ner inatt, och jag har börjat kunna lägga vikt på den. Fantastiskt hur fort man lär sig att använda pekfingret som tumme, för övrigt.



Mamma tyckte vi skulle använda det överblivna fliset till att överbrygga lerhaven. Stora delar av tomten påminner om nåt ur en dokumentär om först världskriget.



Igår skar vi till sten för tvättstället. Det fanns inte så mycket 25 mm sten kvar som jag trodde, så vi fick tänka efter lite. Pussla och såga bort fula delar på rätt plats.

Min erfarenhet är dock att saker brukar bli som allra bäst när man jobbar med begränsningar.
De fulaste husen är oftast de där resurserna var i det närmaste gränslösa.

Här ska jag pröva ut att hålet för blandaren stämmer. Det var struligt att få ut ett 30 mm hål i kalkstenen utan rätt verktyg.
Att använda hålsåg för trä och metall var inte en bra idé. Den kommer aldrig kunna såga något hål igen.



Inte nog med att jag knäckte stenen, jag tänkte fel angående hålets placering också. Arselröv!



Tänka sig. Vände jag stenen 180 grader blev det nästan helt rätt. Då skiter jag i att göra en ny.



Måste smeka trästommen lite med vinkelslipen så att blandarbrickan går att få på, sen kan vi nog kleta fast stenbitarna imorgon!

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar