tisdag 17 november 2015

Stenen sitter fast

Häromdagen fogade vi stenen på tvättstället. 



Jag tyckte det var mycket klurigare att få fogarna fina än med kakel. Bruket satte sig liksom inte i fogarna. Djupa fogar plus att kalkstenen suger så dåligt antar jag var orsaken.

Man vill ju inte vänta för länge heller, så det inte går att tvätta bort från ovansidan.



Tog ett krafttag på gaveln i sovrummet i helgen. Hittat ett bra koncept tror jag. Pappa har visat sig bra på att blanda och sköta logistiken medans jag och mamma putsar.
Då gick det undan. Var kul att få sitta vid väggen och mosa på puts medans det bara materialiserar sig fulla hinkar.



Hade en jädra tur och gjorde en sista koll på tvättstället innan jag fäste hon. Det fanns ingen plats för bräddavloppet på baksidan. Några minuters smekande med vinkelslipen tog hand om den saken.



Nåt sånt här ska det se ut sen. Monterade en blandare som blev över från bygget av Lilla Huset.



Kom på att det nog var bäst att gnugga bort algerna först. När vi grovstädade stenarna och bar in dom för att mäta ut luktade det riktigt gott. Tyckte jag. Som Vätterns strand en sommardag.

Mor tolkade doften annorlunda. "Uäääh! Det luktar fisk!"



Hann inte gnugga alla stenarna. Algerna formligen äter stålull. En annan gång.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar