fredag 25 december 2015

Gips, en sned dörr och lite takpanel.

Mor och jag har ägnat juldagens eftermiddag åt att börja sätta panel i taket. Efter lite velande bestämde Annika och jag oss för slät panel. Samma som i badrummet.

Mamma mäter och sågar, jag spikar. Blev trött i nacken, så vi åkte hem till föräldrahemmet och karvade i skinkan istället.



Förra helgen satte vi in en dörr till sovrummet. Alla kompromisser innebar att en vanlig dörr inte fick plats. Skorstenen är i vägen.
Tvingade Wernersson att snickra en sned dörr åt oss. Beställde den för åtta månader sen, för två veckor sen ringde jag och sa att jag behövde den. Gick en vecka så var den klar.
Precis som hos alla företag jag jobbat på, det som är mest akut får gå först.



Sen kom gipsskivor upp på väggen. Spacklade lite idag, med betoning på lite. Det var tre dl kvar i burken.
Den där träflisen vi fyllde väggen med satte sig lite, så det blir till att spackla en hel del. Gipsskivorna
bukar ut.



/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar