lördag 2 januari 2016

Blandat mjunk från gångna veckor

Jag såg en livs levande hipster på tåget. Han surfade på sidor om ekologiskt kött och närodlad mat. Passade härligt bra till hans stil. Walk the talk, liksom.



För att få raka nischkanter provar jag en ny teknik. Fäster en smal läkt på ena sidan, putsar mot den. Flyttar den och skruvar fast den i det nyputsade för att putsa rakt på andra sidan. Sen tar man bort den och drar några tag med rivbrädan så det binder ihop sig.
Snabbt och lätt.



Titta så härligt rakt! Min motreaktion mot alla halmhus som ser ut som marshmallows.
I nederkant syns trycksprutan för putsvatten. Helt fantastiskt när man putsar inne. Blöter inte ner mer än nödvändigt.



Jag hade uppenbarligen gjort ett misstag. Magnus har fått modda en dosa så den fick plats under tvättstället. Undrade varför han inte satte dit den på en gång. Då kan vi kanske flytta in tvättmaskinen nästa vecka!



Provade en mupp-multimeter på jobbet. Skitbra om man är lite osäker på vad man mäter efter. Det lyser upp en diod med vad det är för spänning, och om det är AC eller DC.
Kunde ohm-mäta också, men jag tyckte värdena blinkade konstigt. En liten parentes.



Börjat spackla gipsväggen i sovrummet. Kul med lite udda-jobb. Jag missade ju att sätta dörren i liv med gipset, så det fick bli en 13 mm påsalning.



Fick en ny bågfil i julklapp av mor och far. Passande nog fick jag inviga den med att korta ner mammas pall, eller vad det nu är.
Hon tyckte den var för hög. Tyckte jag också när jag provsatt den.



Annika och jag umgicks under min jour på nyårsdagen och finputsade en liten vägg. Vi hann lyssna på Radio Bubblas nyårssändning också. Mysigt.
Intressant hur stora rörelser en del bilmålvakter har nu för tiden. Den största i Sverige hade skrivit typ 3000 bilar på sig. Jag trodde det var nåt bara uteliggare sysslade med.



Väntar på mer tak. Anders på bygghandeln hade glömt lägga beställningen. Men det gör inget, finns alltid annat att göra.

Imorgon ska Annika äta rådjursgryta med vegetarianerna. Hoppas dom inte slår ihjäl henne.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar