torsdag 21 januari 2016

Något varje dag

Jag lägger en del tid på att studera "förlorade" ungdomars diskussioner på Internet om hur de ska ta tag i sina liv. Vanliga problem verkar vara porrberoende, internetberoende, frånvaron av syfte med livet, inget jobb och så vidare.

En vanlig terapi för att i alla fall komma någonstans är att man ska ge en gåva till sitt framtida jag varje dag. Större eller mindre, men det ska fanimej skänkas något. Om så bara ett fem minuters gympa pass.

Det är något jag tror är väldigt bra. Den där lilla gåvan till framtiden. 
Jag är för övrigt väldigt glad att jag inte är född tio år senare. 

Ikväll har jag putsat i den sista biten grundputs på den här innerväggen. 



Annika målar karm. Det var det eller göra muffins. "Arbete förhindrar många tillfällen till synd." Som Lars-Erik skulle säga.



Smäckte upp ett putsstopp också, där bokhyllan ska börja på andra sidan innerväggen.



Annika trodde på grå karm in till badrummet. Jag tror det blir bra.



/Peter

2 kommentarer:

  1. Tack för länk. Roligt att få vara med på er resa här! Kram på er båda, Anna

    SvaraRadera