tisdag 19 januari 2016

Putsa in nät, mer nät, samt lite skafferi.

I måndags sög jag komp på förmiddagen. Mor och jag hade som mål att putsa in nätet jag satte upp kvällen innan. Putsen tog slut med två m2 kvar. Inte bara att gå ut och blanda mer heller när allt är stelfruset.
Bara att hacka loss/bära in mer och vänta tills det tinar.



Vi putsar bara precis in nätet och finputsar på det sen.



Påsalningen runt dörren. Jag verkar ha uppskattat rätt, det är typ 5 mm kvar till finputsen.



Vi släpade in tvättmaskinen och ställde in som en subtil hint till rörmokaren, när han nån gång kommer hit igen och gör färdigt. Hittade till och med originalslangen i containern.



En punkt som legat länge i uppdragsloggen var att isolera skafferiets vägg. Jag fick fingrarna ur och införskaffade en skiva till insidan så det blev gjort. fyllde med lös hampa. Lite kluddigt, men har ingen organisk skivisolering liggande.
Tänker inte betala 400 kr i frakt för 1,5 m2 eller vad det nu kan vara. Råkade skeva pappen lite, så jag fick skära upp och räta till i efterhand.



Övre ventilen. Jag glömde den först, så den fick gå ut genom mellanbjälklaget. Vet inte hur jag ska göra med taket här inne än. Väggarna tänkte vi finputsa.



Golvet velar jag också om. Funderar på om det kommer krypa in värme genom golvet. Lutar åt att lägga 45 mm isolering där och MDF ovanpå.



Suttit i bilen halva dagen idag. Det bara kröp i mig när jag kom hem, så jag fick näta innerväggen på andra sidan. Anledningen till att nätet bara slutar i ingenting på vänster sida är att det blir en fast bokhylla där.



/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar