torsdag 11 februari 2016

En tvålkopp om dagen.

Jag kände att jag ville ha en ordentlig tvålkopp i badrummet. Tvålar behöver mycket luft omkring sig för att inte förvandlas till ett slem. Jag hatar slemmiga tvålar.

I många år har vi kört på minsta motståndets lag, balanserat tvålen på en gråsten så vattnet rinner bort. Nu gick jag ut på internet, letade reda på den bästa modellen jag kunde hitta och stal den.

Så här blev resultatet. Sidor i ek för att samspela med dasset, pinnar i fur. Fast det syns inte, för den enda rundstaven jag kunde hitta hade legat ute i regnet ett halvår.

Uppsamlaren tror jag är från Mor och Fars gamla Arabia servis.



På plats. nu saknas bara tvålen. Annika tyckte den var fin, men att den var lite för perfekt. Man kunde inte riktigt se att min inkompetens varit inblandad.



Sedan upptäckte jag att tvålkoppen i duschen var nästan helt oduglig.
Kanske gör en ny där också. Svårare dock, den måste vara rund. Ska tänka över saken.

Orelaterad bild.



Jag känner ett sug efter att skapa skåp och spegel arrangemang ovanför tvättstället. Ska läsa in mig på ljussättning nu. Vill ju inte se en sån där vålnad från omklädningsrummen på Stadium eller nåt stirra tillbaks på mig från spegeln.



Annika uttryckte önskemål om att materialen ska spegla sig i dasset. Så det blir nog obehandlade ramluckor i fur med ekspeglar i.



/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar