söndag 14 februari 2016

Finputs, och lite tak.

Jag gick ut hårt i fredags och finputsade insidan av lunetten. Ett rätt svårt jobb tyckte jag, men resultatet får duga.



Inga bilder från i lördags. Jag och Mor putsade från taket på hallväggen och ner till golvet på höger sida om ytterdörren. Det blev en ganska lång torrskarv att kämpa med idag, men så blir det ibland. Jag orkar inte putsa särskilt stora ytor på en dag.

Nu på eftermiddagen putsade vi den våta biten på bilden. Framme vid första fönstret i köket.
Skönt.



Vy från andra hållet, från lekrummet in i köket.



Pappa hjälpte mig idag på förmiddagen med att få upp den sista panelen i lekrumstaket så golvytan frigjordes längs väggen i köket. Taket var alltså inget prioriterat jobb, utan mest en deponi för panelen.
Jag hade lite utstockning över också, som mamma smackade upp på väggen längst in i bild. Återigen, inget prioriterat, men jag behövde tunnan putsen låg i för att sikta sand till finputs.



En skitbild. Men övervåningen är alltså färdigputsad! Annika har slitit på med att måla tak på övervåningen.



En genomsiktsbild. Från östra sovrummet in i det västra.



Dags att plugga lite istället. Köpt en prenumeration på GDS och ska skända deras arkiv med köksartiklar.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar