torsdag 4 februari 2016

Första duschen, och sågar i sten igen.

Igår morse var jag mycket ivrig att sätta igång elpatronen så jag kunde överraska Annika med en första dusch på hemmaplan efter nio månaders avhållsamhet.

Ringde Rikard och frågade om lov, det var inga problem, bara att hålla koll på systemtrycket så det inte hittade på nåt fuffens.



Medans vi väntade på varmvatten satte jag och mor upp sista biten innertak på övervåningen. Friveckans beting är klart!



Efter det tjatade jag mig till att vi skulle städa badrummet. Mamma insåg att hon hölls gisslan av det faktum att det var två timmar kvar tills hon skulle få lunch, och fick hjälpa till att torka byggdamm.



Åkte in till byn för att köpa nåt bubbligt att fira invigningen av duschen med. Stannade till på kommunens bostadsbolag för att tvinga till mig passerkort till soptippen. Men de svinen låste dörren för sina kunder kl 13.00.
Blir extra förbannad när man ser dom sitta därinne och jäsa. Kul att se en annan elcykel dock.



Trevligt set med slagverktyg. Jag tänker mig att köpa det, men det kommer jag snart glömt bort igen.
Så sparar jag 160 kr att lägga på bullar istället.



Gick ut hårt med levande ljus i badrummet. Orkade inte hitta några ljusstakar utan gjorde fyra fulisar.
Dom fick faktiskt lite wabi-sabi kvalitet när jag fullständigt sket i vad jag gjorde. Intressant.

För övrigt var det sjukt mäktigt att duscha hemma. en grej till som fungerar!



Det ena drar med sig det andra. För att kunna putsa klart övervåningen måste ytterdörren salas på så det finns nåt att putsa mot.



För att sala på måste jag först sätta stentrösklar.



För att sätta stentrösklar måste jag först jämna till underlaget...



Sätter putspanel på acktanken medans jag väntar på att golvet ska torka. Förutom remmarna ser det faktiskt rätt snyggt ut.
Jag valde att sätta helt tätt längst upp, för jag vill putsa ända upp mot taket. Annars behöver man verkligen inte sätta spräckpanel på det sättet.



Det märks verkligen att 45 mm frigolitisolering är i klenaste laget för en acktank, skit samma vad tillverkaren sade. Det är hyfsat ljummet på utsida av isoleringen. Kommer nog ösa in isolering ovanpå tanken också, även om det strular till det med avluftningen.
Jag hittar på nåt fiffigt.



Imorgon ska vi hämta en 40-tals diskbänk i Åtvid. Bra skit.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar