söndag 21 februari 2016

Ny mentor i finsnickeri.

Jag tror fullt och fast att du får vad du ber om. Fast man gillar det inte alltid. När man bett om skit och problem, och fått just skit och problem.

Igår bad jag om en mentor i finsnickeri. Jag hade tänkt mig nån pensionerad slöjdgubbe i närområdet.

Istället fick jag Anne Briggs Bohnett, 26 år gammal och bosatt i Seattle eller whatever.
Går under internetalias Anneofalltrades.

Det allra häftigaste är att jag specifikt gruvade mig över alla olika sorters hyvlar jag inte har nån som helst koll på, och att hon precis lagt upp en rad med artiklar om olika hyvlar.

Visst, jag har ingen aning om vad "block plane" heter på svenska, men sånt har en behaglig tendens att lösa sig.

/Peter

1 kommentar:

  1. Kommenterade jag inte det här för två veckor sedan? Nåja.

    Den här boken läser jag med stor behållning: http://www.amazon.de/Hand-Tools-Their-Ways-Workings/dp/0393322769/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1457292329&sr=8-2&keywords=hand+tools

    SvaraRadera