söndag 21 februari 2016

Plugga i lerputs

Pinnlist nummer tre blev inte lika bra som nummer två. Pinnarna spretar åt olika håll. Jävla skit. Det får vara så tills jag dör, jag orkar inte.



Var och inhandlade olika infästningar att experimentera med. Micke Räv skickade med mig 8*40 nylonplugg med skruv, lättbetongskruv, och metallgipsmodifräsernånting.



Provade lättbetongskruven och gipsmetallgrejen i utstockning. Total katastrof, går inte att använda i lerputs.

Pluggen däremot fungerade. Jag begick misstaget att borra utan slag på första hålet, det gick käpprent åt helvete. Gick på nåt litet gruskorn, borret vek av och hålet blev blixtsnabbt 8*16.

Förbannade skit!



I desperation fyllde jag hålet med nåt sikaflexigt och slog in pluggen i sörjan samt bad en bön. Listen satt kvar när jag provslet i den. Kanske inte håller för en stilla självstrypning, men definitivt för några badhanddukar.



Bajspaus. Annika har målat listen som döljer upphängningen av draperierna, och jag har monterat den. Nästa grej på den här pjäsen är en hylla under handfatet. Precis ovanför toarullarna.



Det ska jag inviga min glänsande, häftiga sänksåg med när den kommit en vacker dag!

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar