tisdag 2 februari 2016

Takvecka

Den här friveckans beting är att innertaket ska upp i övervåningen. Mor och far har hjälpt mig varannan dag.



Idag irrade El-Magnus in och kopplade in teknikutrymmet. Måste vara hetsigt just nu. Han sprang iväg kl 15 på ett annat jobb och kom tillbaka kl 17 för att sedan bli färdig kl 19.30.
Jag bjöd på en bit frusen kladdkaka som tröst.

VVS-Rikard inbillar sig att vi kan provelda kökspannan på torsdag. Att få hit sotarmäster och provtrycka innan dess bedömer jag som extremt osannolikt.



En tredjedel kvar av taket i hallen, sen är det klart.



Gjort en liten extraställning så man kommer åt att spika upp panelen. Tog inte lång tid innan pappa skalperade sig själv på den.



Annikarummet är det som är renast, så det visar vi upp. Apropå det så är det väldigt roligt när hantverkarna anmärker hur in i helvete varmt det är i huset med bara en liten värmefläkt, samtidigt som de klöser av sig sina vinterjackor.



Vet inte vad jag vill säga med den här bilden. Mer tak?



Ska ringa Rikard och fråga om det är okej att slå på elpatronen imorgon bitti. Sen ska badrummet saneras och halvtorr cider införskaffas inför premiärduschen.

/Peter

2 kommentarer:

  1. Det är som ljuv musik för mina öron. Men jag väntar tills jag kommit hem så jag kan nypa mig i armen på plats.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera