onsdag 10 februari 2016

Vårt liv på 7kvm


I en period orkade jag inte förklara för folk att jag och min man levde på 7kvm. Det blev så många dumma frågor. Så jag lade det på hyllan och modifierade sanningen. Hummade lite och svarade jakande på frågor.

Men hur är det då att leva på 7kvm?
En del tycker det är coolt, andra är bisarrt imponerande att det går.
Men allt är föränderligt och människan är anpassningsbar. Både till gott och ont.

Det jag saknar mest är en soffa eller ett mysställe där vi kan läsa, pyssla och kolla film. Nu görs allt vid/på matbordet. Allt. Vilket betyder att det alltid är en massa grejer på det stackars klaffbordet. Det fälls liksom aldrig ner.
Som nummer två på listan av bekvämligheter blir lite extra golvutrymme. Mest så att min pilatesboll kan få plats. 

Nummer tre är att jag är trött på att ha samma kläder på mig. Jag roterar mellan tre varma tröjor, för det är det som får plats i just den lådan. Mina fyra byxor osv. Jag skulle kunna göra mig själv en tjänst och byta ut lite men allt är instoppat någonstans och jag har inte tid/ork att hitta och börja stapla om allt. 
Men jag tänker mig att det blir som julafton när väl den dagen kommer, the unboxing, och jag hittar saker i lådorna som jag inte visste att jag hade. Eller så blir det ett skräckscenario! Mohaha!

/Annika

2 kommentarer:

  1. Det var bra skrivet. Känner igen mig.

    /Peter

    SvaraRadera
  2. Jag brukar konfrontera folk med samma typ av frågor. Om jag får frågan om det inte är tråkigt att inte äta kött kan man ju fråga tillbaka om de tycker att det är tråkigt att behöva göra det man vill göra. Sen är jag ju rätt less på "folk" i allmänhet.
    /Jan

    SvaraRadera