lördag 9 april 2016

Den sista halmen är besmutsad.

Jag har en datorkväll. Gjort månadsavräkning och korrekturläst Annikas skolarbete. Lika bra att riva av en lätt uppdatering också.

Annika ville inte ha ett sanningsfönster, och jag ville inte ha ett sanningsfönster. Så vi kompromissade och skaffade ett sanningsfönster.
Annika tyckte det kan vara bra information för framtida ägare, när vi är döda och uppruttna.

Gjorde enklaste möjliga. Gerade ihop skiten med några skruv.



Snabbspola framåt två veckor. Kittet har segat ihop sig, monterat det på några lattor.



Vi har lyckats bestämma färg. Det blev lindblom i sovrummet. men inte fotat det. Färgen ser ut som skit på bild. Men fin i verkligheten, och det är väl viktigast.

Smutsvitt på två väggar i Annika-rummet. Gaveln får behålla sin beiga nyans.



Mer vit vägg. Vi kommer nog genomgående ha grå lister och foder, trots att det är fett inne.



Kaffepaus i lerfabriken. Annika stökar runt och förbereder för tapetsering. Jag och mamma utstockar.



Nu har vi täckt över all jävla halm med puts! Så skönt. Behöver bara se möget i "sanningsfönstret". Gör kanske en gardin dit.



Annika ville ha ett tapetbord. Jag levererar.



/Peter

4 kommentarer:

  1. Det kanske kan bli en sån där husdjurslåda där man kan beskåda möss, insekter och en massa andra husdjur som bor i halmen. :)

    Himlar. Nu blev jag påmind om tapetbordet jag glömde på en vind i en flytt. Det var riktigt fint.
    /Jan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi tänkte på det också. Så härligt med en död mus tryckt mot glaset! Man skulle nästan lagt dit en.

      Radera
  2. Apropå kanske ingenting, eller möss. Har ni gjort någon snygg kattentré?
    // Anna

    SvaraRadera
  3. Vi vill gärna skaffa katt, och jag har börjat fundera på hur man löser sådana logistiska utmaningar.
    Inte kommit fram till något vettigt än så länge.

    SvaraRadera