söndag 24 april 2016

Hets med folkgrupp

Vi har fått en smärre sorkinvasion på halsen tror jag. Måtte det flytta in en katt snart. Satte upp några odlingslådor till idag, vi tätade mot marken med lerputs.

Blev lite över, så mor och jag gjorde några trädgårdsfigurer. Det som ser ut som en liggande bajskorv i bakgrunden är mitt taffliga försök till en tryckande hare.



Nämnda odlingslådor. Lerputs är faktiskt bra till lite allt möjligt. Över jorden har vi lagt tidningspapper, och sedan 5 cm kompost.
Komposten är från ett lass gräsklipp grannen stjälpte av för två år sen, som jag inte rört så mycket. Var bra grejer nu!



Runt 11:30 kom det en turistbuss fylld med studenter och lärare från en ekobyggutbildning i Stjärnsund.



Det var bra att mor var med också, det blev mycket frågor att svara på.



Gillade den här bilden. Snyggt plåtat av mamma. Resterna av ett rådjur som gått grytvägen till kretsloppet.



En systemkamera med många blixtar inträngd i duschen.



Återhämtning vid blandaren. Resan är på fem dagar, detta är sista dagen och näst sista huset. Jag hade varit rätt sliten efter en sådan pärs.
Man kanske skulle hänga med nån gång när det finns platser över.



Tvungen att få en idolbild med Varis Bokalders. Hmph. Nu ser jag att "The Whole Building Handbook" som han skrivit står här i bokhyllan. Jag skulle fått honom att signera den.



Det var en nog så hetsig timme ändå. Tre muntorra amatörbyggare åkte hem till Far som bjöd på kalkonstek med klyftpotatis.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar